Lyžování v těhotenství? Co myslíte?


 
Lyžování těhotných je poměrně ožehavé téma. Většina nastávajících maminek raději v těhotenství tento sport vynechá. Jsou ale i ženy, které mají jiný názor a nebojí se.

Co myslíte, vadí nastávajícím maminkám lyžování?

“Těhotným lyžování nevadí, problém je spíš riziko pádu. Bohužel i nevinné pády, které člověka nijak neohrozí, mohou u těhotné ženy vyvolat krvácení, odtok plodové vody, odloučení placenty a v konečné fázi i potrat či předčasný porod. Nejbezpečnější je pro lyžování 1. trimestr těhotenství” říká vedoucí lékařka prenatální diagnostiky Predika MUDr. Denisa Doubková. Dle jejích slov rozhodně není dobré s lyžováním začínat v těhotenství.

Pohyb prospívá organismu

Pokud probíhá těhotenství fyziologicky, tedy zcela bez obtíží, žena je zdravá a zvyklá před otěhotněním sportovat, není na místě se s početím vzdát jakýchkoliv fyzických aktivit. Naopak. Pohyb prospěje organismu, který si zvyká na hormonální změny spojené s otěhotněním a nelze opomíjet ani psychiku. Té pravidelná aktivita prospívá stejně jako tělu.

Hlavně opatrně

Je potřeba ale dodržovat určitá pravidla. Jezdit by se mělo velmi opatrně, s ochrannými pomůckami, minimálně s přilbou, vyhýbat se sjezdovkám vysoké obtížnosti a nepřepínat síly. Spíš rekreačně zdolávat svahy, dostatečně pít a věnovat se odpočinku na čerstvém vzduchu.

Lepší jsou běžky než lyže

A jestli nechce nastávající maminka riskovat, tak odborníci doporučují spíše běžky, které ženu pomáhají udržet aktivní, procvičují mnoho svalových skupin a jsou spojeny s pobytem na čerstvém vzduchu.

Volbu sportovní aktivity v těhotenství je velmi vhodné konzultovat s gynekologem.

medicina zlin bw

zlinske geneticke centrum bw

vaše laboratoře bw

ivf bw

unica bw

nekky bw